Despre ambreiaje

Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este pozitionat intre motor si cutia de viteze, reprezentand elementul de transmitere a  energiei de la arborele cotit la cutia de viteze.

Sistemul de ambreiaj este alcatuit din:

-pompa ambreiaj

-volanta cu masa simpla sau volanta cu masa dubla,

-placa presiune,

-disc ambreiaj,                                                             

-rulment de presiune,

-cilindru receptor ambreiaj(in unele cazuri functia cilindrului este preluata de rulmentul de presiune hidraulic.

Principalele defectele in exploatare ale ambreiajului :

-ambreiajul patineaza sau nu cupleaza

-ambreiajul nu declupeaza

-ambreiajul cupleaza cu smucituri sau face zgomot.

Ambreiajul patineaza sau nu cupleaza

Principale cauze: cursa libera a pedalei necorespunzatoare, ulei pe suprafetele elementelor de frictiune, slabirea sau decalirea arcurilor de presiune, uzura accentuata a elementelor de frictiune.

Ambreiajul nu declupeaza

Cauzele pot fi: existenta cursei libere prea mari a pedalei de ambreiaj, deformarea discului de frecare, dereglarea sau ruperea parghiilor de decuplare, arcul diafragma deformat sau decalit, comanda hidraulica neetansa/pierdere lichid-(doar in cazul ambreiajelor hidraulice) .

Ambreiajul cupleaza cu smucituri sau face zgomote puternice

Cauze posibile : spargerea discului de presiune,slabirea sau ruperea arcurilor discului de ambreiaj, ruperea niturilor de fixare a elementelor de frictiune, ruperea sau dereglarea arcurilor volantei cu masa dubla(doar pentru motoarele echipate cu volanta cu masa dubla) .

Volanta cu masa dubla

Transmisia este un sistem capabil de a produce vibratii de torsiune, fiind totodata responsabil si de transformarea iregularitatilor de rotatie produse de motor in vibratii torsionale. Motoarele diesel cu cuplu mare, in special, emit vibratii de rotatie aditionale care pot fi auzite ca un zgomot puternic. Astfel, eliminarea acestor efecte secundare neplacute, prin gasirea unei solutii de suprimare a vibratiilor a devenit o sarcina importanta pentru inginerii din domeniul auto.

Pana in 1985, cand a devenit posibila producerea in masa a volantei cu masa dubla dezvoltate de specialistii in ambreiaje si transmisie ai LUK, parte a Schaeffler Group, se foloseau discuri de ambreiaj cu amortizoare de torsiune pentru a reduce vibratiile de rotatie. Introducerea volantei cu masa dubla a impus noi standarde in izolarea zgomotelor si amortizarea vibratiilor transmisiei. Spre deosebire de volanta rigida(simpla) aflata intre motor si transmisie, noul sistem se compune dintr-o volanta impartita in doua mase. De la crearea volantei cu masa dubla, masele primare de inertie de pe partea motorului si masele de inertie secundare de pe partea transmisiei pot fi decuplate unele de altele. Acestea raman conectate printr-un sistem de amortizare cu arcuri. Acestea sunt nucleul volantei cu masa dubla. Arcurile de acest fel sunt semnificativ mai lungi decat arcurile de amortizare din ambreiaj folosite anterior si astfel, reduc mai eficient vibratiile.

Volanta cu masa dubla a redus pentru prima data, viteza critica la nivelul sub regimul de ralanti, asigurand astfel amortizarea vibratiilor emise de motor. Cresterea semnificativa a confortului in timpul condusului i-a determinat pe inginerii din domeniul auto din Europa, sa echipeze una din trei masini cu această tehnologie convenabila.

Un alt efect placut oferit de volanta cu masa dubla a captat atentia deoarece pe langa confort, aceasta ajuta la cresterea eficientei consumului de combustibil, contribuind astfel la reducerea emisiilor de CO2.

ATENTIE!!!  Neinlocuirea la timp a ambreiajului uzat conduce la uzura prematura a sincroanelor si pinioanelor cutiei de viteze.

Cere oferta