Volanta masa dubla LUK

Informatii/sfaturi generale volanta cu masa dubla LUK

Spre deosebire de volanta rigida, volanta cu masa dubla are mai multe componente de precizie, dar care pot fi deteriorate relativ usor. Manevrarea incorecta poate provoca deteriorarea volantei cu masa dubla, ceea ce poate duce la o defectare prematura si la aparitia zgomotelor si a vibratiilor.

Din acest motiv va rugam sa acordati atentie urmatoarelor aspecte:

O volanta dubla care a fost scapata pe jos nu trebuie montata!

Caderea volantei cu masa dubla poate duce la deteriorarea rulmentului cu bile sau a bucsei, la îndoirea inelului senzorului sau poate provoca un dezechilibru mai mare.

Nu este permisa strunjirea suprafetei de frictiune a volantei cu masa dubla!

Decalirea suprafetei de frictiune va face ca rezistenta la turatia de spargere sa nu mai fie garantata.

La volanta dubla cu bucsa nu este permisa deplasarea fortata a volantei secundare în directie axiala!

Acest lucru poate duce la deteriorarea membranei din interiorul volantei.

Suprafata de frictiune de pe volanta cu masa dubla trebuie sa fie curatata cu o laveta umezita cu un agent de curatare degresant!

Nu se va permite patrunderea vreunui agent de curatare în volanta cu masa dubla!

Nu este permisa curatarea volantei cu masa dubla cu un dispozitiv de curatat cu înalta presiune, într-o masina de spalat piese, sub influenta directa a unor spray-uri de curatare si cu aer comprimat.

Folositi suruburi cu o lungime corecta pentru a asigura ambreiajul!

Daca suruburile folosite sunt prea lungi, acestea vor atinge de volanta primara, acest lucru avand ca rezultat zgomot sau blocarea volantei cu masa dubla. De asemenea este posibila deteriorarea sau deplasarea rulmentului sau a bucsei centrale.

Folositi întotdeauna suruburi noi!

Montajul volantei cu masa dubla se face cu suruburi speciale de unica folosinta.

Nu îndepartati stiftul de fixare a volantei cu masa dubla pe timpul transportului!

Unele volante cu masa dubla sunt blocate din fabrica cu un stift (vezi poza).

Stiftul de blocare nu se indeparteaza manual, ci acesta se va reteaza automat la un punct de rupere predeterminat, la prima pornire a motorului.

Diagnoza în caz de zgomote

Înlocuirea volantei cu masa dubla se face numai dupa o verificare amanuntita.

 

De multe ori, atunci cand sesizam zgomote sau vibratii, avem tendinta sa credem ca volanta cu masa dubla ar fi defecta, insa deseori aceste defectiuni pot semnala defectiuni ale altor sisteme ale vehiculului.

Pentru a identifica cauza problemei, recomandam sa verificati mai întâi urmatoarele aspecte. În cazul în care zgomotele/vibratiile nu dispar, poate fi luata în considerare înlocuirea volantei cu masa dubla.

Zgomotele din timpul pornirii:

  • Verificati jurnalul de erori si al datelor masurate(diagnoza)
  • Verificati acumulatorul sub sarcina (cu un dispozitiv adecvat)
  • Verificati pierderea de tensiune a cablului de legare la masa (-) si a celui de alimentare (+).
  • Verificati conexiunea principala la masa (cablu slab, coroziune)
  • Verificati functionarea electromotorului (de ex. turatie a motorului de min. 300 rpm)
  • Verificati starea rulmentilor/lagarelor din motor si din transmisie
  • Verificati kitul de accesorii curea transmisie (rola întinzator, rola decuplata, fulia de alternator cu sistem de roata libera, amortizor vibratii, etc)

Zgomotele din timpul mersului în gol sau al functionarii sub sarcina partiala:

  • Verificati jurnalul de erori si al datelor masurate
  • Verificati amestecul de combustibil-aer si sistemul de aprindere
  • Verificati starea anvelopelor, a suspensiei, a sistemului de esapament, a motorului si a transmisiei
  • Verificati îmbinarea planetarelor.
  • Verificati arborele cardanic si componentele adiacente
  • Verificati greutatea amortizoarelor

Zgomotele din timpul opririi motorului:

  • Verificati jurnalul de erori si al datelor masurate
  • Verificati daca clapeta galeriei de admisie se închide la oprirea motorului.
  • Verificati daca pe galeria de admisie sunt depuneri de calamina
  • Verificati functionarea in parametri a supapei EGR
  • Verificati nivelul uleiului din transmisie

Verificari cu transmisia demontata:

  • Verificati lungimea suruburilor placii de presiune (daca suruburile sunt prea lungi, acestea blocheaza volanta dubla)
  • Verificati bucsa de ghidare
  • Verificati jocul axial al arborelui principal al cutiei de viteze
  • Verificati suportii motorului
  • Verificati rulmentul de cuplare sau rulmentul de debraiere

Volanta cu masa dubla se verifica cu dispozitivul special 400 0080 10 LUK